Goran Bregovic!

30 sierpnia

Geniusz z Sarajewa wystąpi na plenerowej scenie w Barcicach nad Popradem (Beskid Sądecki, Małopolska) na specjalnym koncercie w ramach Festiwalu Pannonica.
Przed głównym koncertem wieczoru zagrają: Etnorom (HU) oraz Adam Strug (PL) z zespołem.

Link do biletów: https://bit.ly/2Z8eEcb

Tołhaje Koncert

19 października

Tołhaje – to węgierska nazwa zbójników harcujących w Beskidach. Zespół, tak jak niegdysiejsi tołhaje, grasują po scenie muzycznej mieszając style i tworząc współczesne aranżacje ludowych utworów.
Główną inspiracją do ich twórczości jest tradycja muzyczna grup etnicznych zamieszkujących tereny przygraniczne Polski południowo-wschodniej.
Zespół koncertował na scenach całego kraju i Europy; np. na Sziget (Węgry), Pulse Festival (Wielka Brytania), Festival Zahrada (Czechy), Flugery Lvova (Ukraina) czy Pohoda Festival (Słowacja). W czerwcu 2002 r. grupa reprezentowała Polskę na XXIII Festiwalu Europejskiej Unii Radiowej EBU w Mölln (Niemcy). Ich debiutancki album
„A w niedziela rano” zdobył tytuł „Folkowego Fonogramu Roku” w Polskim Radiu i był nominowany do nagrody muzycznej „Fryderyki” w kategorii “Etno/folk”. Od jesieni 2013 r. zespół współpracował przy tworzeniu ścieżki dźwiękowej do serialu „WATAHA” produkcji HBO (sezon I i II). Najnowsza płyta zespołu „Mama Warhola” odkrywa tajemnice słowiańskiego pochodzenia Andy’ego Warhola i zawiera utwory ludowe z Beskidów, nagrane przez Julię Waholę – mamę słynnego artysty.

Większość członków zespołu współpracowało z artystami światowej sceny muzycznej jak: Gordon Haskel, John Lord (Deep Purple), Nigel Kennedy, Michael Bolton, a także ze znakomitymi artystami polskiej sceny – Katarzyna Nosowska, Kayah, Maria Peszek, Smolik, Pink Freud, Hey, Ewa Bem, Stanisław Soyka, Gaba Kulka, Justyna Steczkowska,
Kora, Ania Dąbrowska, Piotr Rubik, Michał Bajor i wiele innych.

„Tołhaje to tradycyjne melodie i improwizacja, to dźwięki magicznych i tajemniczych Bieszczad.”

Skład zespołu:
Damian Kurasz – gitary
Janusz Demkowicz – gitara basowa
Piotr Rychlec – klawisze, akordeon, śpiew gardłowy
Marysia Jurczyszyn-Kulik – śpiew
Tomasz Duda – saksofony, klarnet
Łukasz Moskal – perkusja
Maciek Cierliński – lira korbowa
Mateusz Szemraj – cymbały strunowe

Link do zakupu biletów – https://bit.ly/2DlMKjZ

UWAGA! Konkurs na projekt graficzny plakatu 41. Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej

Pobierz: Regulamin konkursu na projekt plakatu 41 SFMD

 

Regulamin konkursu na projekt graficzny plakatu
41. Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej

 

Organizator: Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu

§ 1

Przedmiot konkursu

Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu, zwany dalej Organizatorem ogłasza konkurs na projekt plakatu 41. Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej.

§ 2

Warunki uczestnictwa w konkursie

  1. Celem konkursu jest wyłonienie do realizacji projektu graficznego, który stanie się oficjalnym plakatem promującym 41. Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej
  2. Konkurs ma charakter otwarty i może wziąć w nim udział każdy.
  3. Konkurs jest skierowany przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz osób i firm zajmujących się projektowaniem reklamowym.
  4. W konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które wcześniej nie brały udziału w innych konkursach.
  5. Udział w konkursie jest bezpłatny i całkowicie dobrowolny.
  6. Do konkursu każdy z uczestników może zgłosić od jednego do trzech (maksymalnie) projektów.
                             

§ 3

Wymagania jakie powinien spełniać projekt

  1. Projekt graficzny plakatu powinien zawierać:
    grafikę autorską, oraz

pozostałe elementy obowiązkowe:

– nazwę wydarzenia: 41. Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej

– datę festiwalu: 10 – 14 lipca 2019 ,

– motto 41 edycji festiwalu: Viridarium musicum

– skrócony program: (patrz zał. na końcu regulaminu)
– pasek (szer. ok. 20 mm) na loga partnerów (6-8 szt)

– adres strony internetowej www.festiwal.wstarymsaczu.pl

  1. Autorska grafika obowiązkowo powinna eksponować następujący komunikat:  
    –  życie klasztorne / zakonne / kontemplacyjne     
    (symbolicznie, bez konieczności odwoływania się do konkretnego zakonu/reguły)
  2. Autorska grafika opcjonalnie może (nie musi) prezentować następujące komunikaty:  
    –  ogród (wirydarz to ogród klasztorny, a Viridarium musicum to symboliczny „muzyczny ogród”)
    –  muzyka dawna
  3. Zgłoszenie prac następuje poprzez przesłanie plików graficznych JPG na adres email: dyrektor@ckis.stary.sacz.pl , w tytule e-maila prosimy wpisać: Konkurs: plakat 41. Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej
  4. W konkursie będą rozpatrywane tylko i wyłącznie prace, które zostały wysłane na w/w adres e-mail do dnia 3 maja 2019 roku włącznie.
  5. W przypadku jeśli na konkurs wpłynie mniej niż 40 prac organizator może wydłużyć czas trwania konkursu.
  6. Do konkursu zgłaszać należy plik poglądowy (prewkę) projektu plakatu proporcjonalnie pomniejszony w stosunku do oryginalnego  wymiaru (980×680 układ pionowy) w formacie JPG, którego wielkość nie powinna przekraczać 2 MB.
  7. W treści wiadomości należy podać adres poczty elektronicznej, na który przesłana ma zostać wiadomość potwierdzająca przyjęcie zgłoszenia oraz imię, nazwisko, adres, rok urodzenia i telefon kontaktowy autora.
  8. Członkom Komisji Konkursowej zostaną zaprezentowane prace, a po rozstrzygnięciu konkursu zostanie sporządzony protokół, który podpiszą członkowie Komisji Konkursowej.
  9. Komisja Konkursowa w ciągu 10 dni od wyznaczonego terminu nadsyłania prac poda do publicznej wiadomości nazwisko autora zwycięskiego i wyróżnionych projektów.
  10. Autor nagrodzonej pracy zobowiązuje się, w ciągu 10 dni od ogłoszenia wyników, dostarczyć do Organizatora plakat końcowy projekt plakatu, jako plik graficzny PDF, rozm. 680 x 980 mm (+ spad 4 mm), CMYK, rozdzielczość 300 dpi. (z uwzględnieniem paska z logami partnerów i sponsorów)
  11. Z chwilą zamknięcia konkursu, Autor nagrodzonej pracy (plakatu) udzieli Organizatorowi konkursu niewyłącznej, zbywalnej (z prawem do sublicencji), bez ograniczeń terytorialnych, bezpłatnej licencji obejmującej prawo do wykorzystania pracy w następujący sposób:
    -używania i wykorzystania w działalności statutowej oraz wszelkiej innej działalności promocyjnej, reklamowej, informacyjnej oraz gospodarczej,
    -utrwalania i zwielokrotniania wszelkimi technikami graficznymi,
    -zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisu na nośnikach elektronicznych,
    -publicznego wystawiania i wyświetlania na wszelkich imprezach otwartych i zamkniętych,
    -wykorzystania przez Organizatora projektu lub jego elementów składowych do stworzenia pozostałych materiałów reklamowych związanych z Festiwalem,
    -wprowadzania do obrotu, wydawania i rozpowszechniania  we wszelkich materiałach promocyjnych, informacyjnych, wydawniczych i innych z wykorzystaniem utworu (plakatu), umieszczania w Internecie,
  12. Dodatkowo w okresie 2 miesięcy od daty rozstrzygnięcia konkursu Organizator może zlecić Autorowi przygotowanie od 2 do 5 projektów graficznych różnych elementów promocyjnych i identyfikacyjnych opartych na motywie graficznym zwycięskiego plakatu takich jak np.: baner, reklama prasowa, nagłówek, okładka folderu itp. w zryczałtowanej cenie 250 zł brutto za każdy wariant/projekt.

§ 4

Kryteria oceny

  1. Prace zostaną poddane ocenie przez Komisję Konkursową, w której skład wejdą Organizatorzy Festiwalu. Komisja, biorąc pod uwagę wartość artystyczną i jakość estetyczną pracy, oceni także jej zawartość merytoryczną, czytelność i siłę marketingową.
  2. Komisja Konkursowa dokona wyboru jednego najlepszego projektu oraz wskaże dwa projekty wyróżnione
  3. Decyzja Komisji jest niepodważalna.
  4. Decyzje Komisji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.


§ 5

Warunki ogólne

  1. Osoby nadsyłające swoje zgłoszenia w ramach konkursu tym samym wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatora swoich danych osobowych wyłącznie na potrzeby konkursu w zakresie koniecznym do prawidłowego przeprowadzenia konkursu (ustawa o ochronie danych osobowych z dn. 29 sierpnia 1997 roku Dz.U. Nr 133, poz. 833 z późn. zm.).
  2. Zgłoszenie pracy do konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego regulaminu i oświadczeniem, że prace zgłoszone na Konkurs zostały wykonane osobiście.
  3. Przekazanie prac konkursowych oznacza jednocześnie, że przekazujący oświadcza, iż nie naruszają one praw osób trzecich, w szczególności nie naruszają ich majątkowych i osobistych praw autorskich. W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia praw określonych powyżej osoba przekazująca zrekompensuje Organizatorowi, jako wyłącznie odpowiedzialna, koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko niemu roszczeń odszkodowawczych, zwalniając Organizatora od wszelkich zobowiązań, jakie powstaną
    z tego tytułu.

Niniejszy Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 68, poz. 341 z późn. zm.)

§ 6

Nagroda

  1. Za zwycięski projekt zostanie przyznana pieniężna nagroda główna w wysokości 2.200,00 PLN brutto (dwa tysiące dwieście złotych 0/100).
  2. W przypadku, gdy wybrany projekt był realizowany grupowo, nagroda zostanie podzielona w równych częściach pomiędzy osoby tworzące zespół. W przypadku instytucji lub podmiotów gospodarczych kwota przekazana będzie na podmiot, który zgłosił projekt.
  3. Przewiduje się także przyznanie wyróżnienia w wysokości 500,00 PLN brutto (pięćset złotych 0/100).

    4. Wypłata 70% kwoty z tytułu nagrody głównej oraz 100% kwoty wyróżnienia nastąpi w ciągu 21 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu.  Wypłata pozostałych 30% z tytułu nagrody głównej nastąpi w terminie 7 dni od otrzymania i zaakceptowania przez Organizatora końcowego projektu plakatu.

§ 7

Prawo własności i prawo wykorzystania zwycięskiego projektu

  1. Zwycięski projekt plakatu stanie się własnością Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu, w zamian za wypłaconą nagrodę pieniężną. Jest to jednoznaczne, z przejęciem przez Organizatora na wyłączność majątkowych praw autorskich do projektu oraz możliwością wykorzystania go dla własnych potrzeb.
  2. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do ewentualnych modyfikacji zwycięskiego projektu, z poszanowaniem oryginalnej formy, w celu jego skutecznego wykorzystania.

§ 8

Postanowienia końcowe

  1. Najciekawsze projekty mogą zostać opublikowane na stronie internetowej Organizatora, festiwalu oraz na Facebooku.
  2. Wybrany plakat zostanie wydrukowany i rozpowszechniony zgodnie z zaplanowaną kampanią reklamową.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo zmian postanowień niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny.
  4. We wszystkich sprawach spornych decyduje Dyrektor Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu.
  5. Niniejszy regulamin podlega ogłoszeniu na stronie internetowej Organizatora: http://ckis.stary.sacz.pl/konkurs_na_projekt_plakatu_41SFMD

 

zał.  (skrócony program festiwalu)

prolog – niedziela 7 lipca (Czerwony Klasztor-Słowacja): Klasztorne harmonie, Warsaw Wind Band

środa 10 lipca (E): „Res plena Dei”, Capella Artemisia (Włochy)

czwartek 11 lipca (K): Joseph Haydn: „Siedem ostatnich słów Zbawiciela na krzyżu”, Musicarius  

piątek 12 lipca (E): Jezuickie kolegium w Braniewie, Harmonia Sacra

sobota 13 lipca (K): Zawoalowane pragnienia, Ensemble Peregrina (Szwajcaria)

sobota 13 lipca (E):  Pora wytchnienia, Krzysztof Urbaniak, Marcin Szelest

niedziela 14 lipca (E): Muzyka z klasztoru benedyktynek w Sandomierzu, Capella Cracoviensis

(E) – kościół św. Elżbiety w Starym Sączu, (K) – kościół Sióstr Klarysek

Pełnienie funkcji inspektora nadzoru na zadaniu „Modernizacja i rozbudowa Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu na potrzeby działalności i edukacji kulturalnej oraz aktywności społecznej mieszkańców”

 

 

26.03.2019 – Zawiadomienie o wyborze oferty

———————————————————————————————————————————–


9 marca 2019

Uwaga! W związku z zaistniałymi rozbieżnościami odn. daty składania ofert podanej w SIWZ i w ogłoszeniu informujemy, że prawidłowy termin składania ofert to 18 marca 2019, godz. 10.00

Link do ogłoszenia „Modernizacja i rozbudowa Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu na potrzeby działalności i edukacji kulturalnej oraz aktywności społecznej mieszkańców”

9. Festiwal Podroży i Przygody Bonawentura 2019

9. Festiwal Podroży i Przygody Bonawentura – 22 – 24 marca

Bezpretensjonalny festiwal podróżniczy w karpackim „miasteczku z klimatem”

Program (oficjalny) 9. Festiwalu Podróży i Przygody Bonawentura

Piątek (22 III) blok A (godz. 18.00 -22.30) WYPRZEDANE
Marek Tomalik (gość specjalny) „Australia. Gdzie kwiaty rodzą się z ognia”
Krzysztof Starnawski (gość specjalny) „Eksploracje jaskiń na najgłębszych poziomach”
Mariusz Szczygieł (gość specjalny) „Kultura czeska – moja laska nebeska”

Sobota (23 III) blok B (godz. 11.15 – 16.30)
Grzegorz Smułek „Kazachstan – droga daleka do domu”
Maciej Grzelczyk „Tajemnice ludu Sandawe, czyli odkrywanie malowideł w tanzańskim busz”
Edyta Stępczak „Burka w Nepalu nazywa się sari”
Marek Kramarczyk „Jachtostopem na Karaiby i dalej, przez Pacyfik – 3 letnia oceaniczna przygoda”
Paweł Cywiński/Post-Turysta (gość specjalny) „Przydługi język turystyki”

Sobota (23 III) blok C (godz. 17.30 – 22.45)
Jadwiga Marchwica „Bike Jamboree, Zimą przez Ałtaj”
Krzysztof Story „Cape Wrath Trail, Szkocja”*
Ewa Cieslik „Romantyczno-archeologicze wędrówki po Ukrainie”
Alicja Rapsiewicz „Zimbabwe za 5 milionów”
Bart Rubik „Mozaika Latynoamerykańska – święta, wierzenia, rytuały”

Niedziela (24 III) blok D (poranny blok filmowy 10.00-13.00)
10.00 „Grizzly Man”, reż. Werner Herzog 2005 (USA) (100’)
11.45 „Człowiek delfin”, reż. Lefteris Charitos (Francja/Grecja/Japonia/Kanada)(80’)
Wprowadzenie do filmów Filip Nowak (filmoznawca)

Niedziela (24 III) blok E (godz. 15.00- 19.30)
Nowe trendy: Podróże w mediach społecznościowych jako sposób na życie (i poznawanie świata)
Ewa Chojnowska-Lesiak, blog Szpilki w Plecaku „Autorski przegląd najciekawszych miejsc na świecie”
Aleksandra Świstow, blog Pojechana „Laowai w wielkim mieście- zapiski z Chin”
Kaja Kraska Globstory „Kirgistan, Rumunia, Gruzja – kraje (bardzo) niedocenione, do których każdy może pojechać”
panel dyskusyjny: „Podróże wg. influenserów”*

Niedziela (24 III) blok F (godz. 20.00-21.30)
koncert zespołu Dikanda

NOWE!!! Konkurs na projekt logo inicjatywy: Genialni Lokalni Globalni Ranking im. Danuty Szaflarskiej

Konkurs na projekt logo nowej, oddolnej inicjatywy pod nazwą: „Genialni Lokalni Globalni” Ranking im. Danuty Szaflarskiej.

Zamawiającym w imieniu inicjatorów Kapituły Rankingu jest Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu występujące jako upoważniony podmiot posiadający osobowość prawną.

Ranking jest inicjatywą społeczną, której celem jest doroczne wyróżnianie i promowanie związanych z Sądecczyzną artystów oraz twórców wybitnych współczesnych wydarzeń artystycznych, które miały miejsce w minionym roku i które zostały dostrzeżone oraz docenione w Polsce, a także poza nią.

 

Logo w swojej formie i przekazie  powinno odwoływać się do przykładowych wartości i skojarzeń:

-kultura i sztuka (zwłaszcza kultura i sztuka współczesna, nowoczesna)

-różnorodność i kreatywność

-uniwersalne wartości humanistyczne,

-szeroki społeczny zasięg i oddziaływanie twórcy i jego sprawczość w procesach zmieniania świata na lepszy

 

Logo powinno mieć orientację poziomą* i oprócz logotypu z nazwą może zawierać sygnet czyli charakterystyczny i symboliczny element graficzny.

Logotyp obowiązkowo powinien zawierać nazwę inicjatywy czyli tekst jednej z dwóch dopuszczalnych form: opcja 1: Genialni Lokalni Globalni Ranking im. Danuty Szaflarskiej

opcja 2: GENIALNI LOKALNI GLOBALNI Ranking im. Danuty Szaflarskiej

*Optymalne logo powinno „wpisywać się” w prostokąt, w którym bok dłuższy (poziomy) zawiera się w przedziale od 2x do 5x długość boku krótszego (pionowego)

 

Przy wyborze logo istotna będzie łatwość przygotowania monochromatycznej wersji logo i jej czytelność oraz dobre prezentowanie się na białym tle.

Uwaga: Jednym z ważnych zastosować logo będzie jego użycie w formie inskrypcji (wklęsłej lub wypukłej) na podstawie statuetki wręczanej laureatom rankingu.

Konkurs realizowany jest za pomocą internetowej platformy fajnelogo.pl
Podstrona konkursu z wytycznymi i uwagami do konkursu oraz nadesłanymi projektami znajduje się pod adresem >>> https://fajnelogo.pl/html/contest/view/id/2698

W konkursie może wziąć udział każdy kto zarejestruje się (bezpłatnie) na ww. platformie.
Regulamin konkursu w szczególności zagadnienia dotyczące wyłonienia zwycięskiego projektu, sprzedaży projektu oraz praw autorskich ujęte są w regulaminie >>> https://fajnelogo.pl/regulamin.pdf

Projekty można zgłaszać do dnia 26 stycznia 2019 r (do północy). Nagroda dla zwycięskiego projektu wynosi 600 zł netto.