Konkurs na projekt graficzny plakatu 40. Jubileuszowego Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej

Regulamin konkursu na projekt graficzny plakatu
40. Jubileuszowego
Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej

Organizator: Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu

1

Przedmiot konkursu

Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu, zwany dalej Organizatorem ogłasza konkurs na projekt plakatu 40. Jubileuszowego Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej.

2

Warunki uczestnictwa w konkursie

  1. Celem konkursu jest wyłonienie i wytypowanie do realizacji projektu graficznego, który stanie się
    plakatem promującym 40. Jubileuszowy Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej
  2. Konkurs ma charakter otwarty i może wziąć w nim udział każdy.
  3. Konkurs jest skierowany przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz osób i firm zajmujących się projektowaniem reklamowym.
  4. W konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które wcześniej nie brały udziału w innych konkursach.
  5. Udział w konkursie jest bezpłatny i całkowicie dobrowolny.
  6. Do konkursu każdy z uczestników może zgłosić od jednego do trzech (maksymalnie) projektów.

  3

Wymagania jakie powinien spełniać projekt

  1. Projekt graficzny plakatu powinien zawierać:
    grafikę autorską, oraz

pozostałe elementy obowiązkowe:

– nazwę wydarzenia: 40. Jubileuszowy Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej

– datę festiwalu: 11 – 15 lipca 2018 ,

program pro-forma (patrz załącznik; teksty40SFMD),

– sześć “partnerskich” logo pro-forma (patrz załącznik; grafiki40SFMD),

– adres strony internetowej www.festiwal.wstarymsaczu.pl
Autorska grafika obowiązkowo powinna eksponować następujące komunikaty:  
1. jubileusz (40 edycja)
2. muzyka dawna

Autorska grafika opcjonalnie może (nie musi) prezentować następujące komunikaty:  
3. Stary Sącz (jako miejsce festiwalu)
4. Splendor patriae (tegoroczne motto)

  1. Zgłoszenie prac następuje poprzez przesłanie plików graficznych JPG na adres email: dyrektor@ckis.stary.sacz.pl , w tytule e-maila prosimy napisać: Konkurs: plakat 40. Jubileuszowy Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej
  2. W konkursie będą rozpatrywane tylko i wyłącznie prace, które zostały wysłane na w/w adres e-mail do dnia 29 stycznia 2018 roku włącznie.
  3. W przypadku jeśli na konkurs wpłynie mniej niż 40 prac organizator może wydłużyć czas trwania konkursu.
  4. Do konkursu zgłaszać należy plik poglądowy (prewkę) projektu plakatu proporcjonalnie pomniejszony w stosunku do oryginalnego  wymiaru (980×680 układ pionowy) w formacie JPG, którego wielkość nie powinna przekraczać 2 MB.
  5. W treści wiadomości należy podać adres poczty elektronicznej, na który przesłana ma zostać wiadomość potwierdzająca przyjęcie zgłoszenia oraz imię, nazwisko, adres, rok urodzenia i telefon kontaktowy autora.
  6. Członkom Komisji Konkursowej zostaną zaprezentowane prace, a po rozstrzygnięciu konkursu zostanie sporządzony protokół, który podpiszą członkowie Komisji Konkursowej.
  7. Komisja Konkursowa w ciągu 14 dni od wyznaczonego terminu nadsyłania prac poda do publicznej wiadomości nazwisko autora zwycięskiego i wyróżnionych projektów.
  8. Autor nagrodzonej pracy zobowiązuje się, w ciągu 7 dni od ogłoszenia wyników, dostarczyć do Organizatora plakat tzw. “ślepy” (bez programu pro-forma i “partnerskich” logo pro-forma) w skali 1:2 tj. o wymiarach 680 x 490 mm (+ 2 mm spadów), w formacie JPG, CMYK, rozdz. 200 dpi, a po ustaleniu ostatecznego programu festiwalu (skład zespołów) i partnerów i sponsorów w ciągu 7 dni od dostarczenia brakujących elementów obowiązkowych plakatu końcowy projekt plakatu, jako plik graficzny PDF, rozm. 680 x 980 mm (+ spad 4 mm), CMYK, rozdzielczość 300 dpi.
  9. Z chwilą zamknięcia konkursu, Autor nagrodzonej pracy (plakatu) udzieli Organizatorowi konkursu niewyłącznej, zbywalnej (z prawem do sublicencji), bez ograniczeń terytorialnych, bezpłatnej licencji obejmującej prawo do wykorzystania pracy w następujący sposób:
    -używania i wykorzystania w działalności statutowej oraz wszelkiej innej działalności promocyjnej, reklamowej, informacyjnej oraz gospodarczej,
    -utrwalania i zwielokrotniania wszelkimi technikami graficznymi,
    -zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisu na nośnikach elektronicznych,
    -publicznego wystawiania i wyświetlania na wszelkich imprezach otwartych i zamkniętych,
    -wykorzystania przez Organizatora projektu lub jego elementów składowych do stworzenia pozostałych materiałów reklamowych związanych z Festiwalem,
    -wprowadzania do obrotu, wydawania i rozpowszechniania  we wszelkich materiałach promocyjnych, informacyjnych, wydawniczych i innych z wykorzystaniem utworu (plakatu), umieszczania w Internecie,
  10. Dodatkowo w okresie 5 miesięcy od daty rozstrzygnięcia konkursu Organizator zleci Autorowi przygotowanie od 3 do 9 projektów graficznych różnych elementów promocyjnych i identyfikacyjnych opartych na motywie graficznym zwycięskiego plakatu takich jak np.: baner, reklama prasowa, nagłówek, okładka folderu itp. w zryczałtowanej cenie 250 zł brutto za każdy wariant/projekt.

4

Kryteria oceny

  1. Prace zostaną poddane ocenie przez Komisję Konkursową, w której skład wejdą Organizatorzy Festiwalu. Komisja, biorąc pod uwagę wartość artystyczną i jakość estetyczną pracy, oceni także jej zawartość merytoryczną, czytelność i siłę marketingową.
  2. Komisja Konkursowa dokona wyboru jednego najlepszego projektu oraz wskaże dwa projekty wyróżnione
  3. Decyzja Komisji jest niepodważalna.
  4. Decyzje Komisji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.

5

Warunki ogólne

  1. Osoby nadsyłające swe zgłoszenia w ramach konkursu tym samym wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatora swoich danych osobowych wyłącznie na potrzeby konkursu w zakresie koniecznym do prawidłowego przeprowadzenia konkursu (ustawa o ochronie danych osobowych z dn. 29 sierpnia 1997 roku Dz.U. Nr 133, poz. 833 z późn. zm.).
  2. Zgłoszenie pracy do konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego regulaminu i oświadczeniem, że prace zgłoszone na Konkurs zostały wykonane osobiście.
  3. Przekazanie prac konkursowych oznacza jednocześnie, że przekazujący oświadcza, iż nie naruszają one praw osób trzecich, w szczególności nie naruszają ich majątkowych i osobistych praw autorskich. W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia praw określonych powyżej osoba przekazująca zrekompensuje Organizatorowi, jako wyłącznie odpowiedzialna, koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko niemu roszczeń odszkodowawczych, zwalniając Organizatora od wszelkich zobowiązań, jakie powstaną
    z tego tytułu.
  4. Niniejszy Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 68, poz. 341 z późn. zm.

6

Nagroda

  1. Za zwycięski projekt zostanie przyznana pieniężna nagroda główna w wysokości 2.500,00 PLN brutto (dwa tysiące pięćset złotych 0/100).
  2. W przypadku, gdy wybrany projekt był realizowany grupowo, nagroda zostanie podzielona w równych częściach pomiędzy osoby tworzące zespół. W przypadku instytucji lub podmiotów gospodarczych kwota przekazana będzie na podmiot, który zgłosił projekt.
  3. Przewiduje się także przyznanie dwóch równorzędnych wyróżnień w wysokości 500,00 PLN brutto (pięćset złotych 0/100), w tym jednego dla artysty młodego pokolenia (kryterium spełniają osoby urodzone w 1993 roku lub latach późniejszych), przy czym nie ma obowiązku przyznania wyróżnienia dla artysty młodego pokolenia w przypadku jeśli nagroda główna przypadnie osobie urodzonej w 1993 roku lub latach późniejszych.
  4. Wypłata 80% kwoty z tytułu nagrody głównej oraz 100% kwoty wyróżnień nastąpi w ciągu 21 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu.  Wypłata pozostałych 20% z tytułu nagrody głównej nastąpi w terminie 7 dni od otrzymania i zaakceptowania przez Organizatora końcowego projektu plakatu. 

7

Prawo własności i prawo wykorzystania zwycięskiego projektu

  1. Zwycięski projekt plakatu stanie się własnością Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu, w zamian za wypłaconą nagrodę pieniężną. Jest to jednoznaczne, z przejęciem przez Organizatora na wyłączność majątkowych praw autorskich do projektu oraz możliwością wykorzystania go dla własnych potrzeb.
  2. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do ewentualnych modyfikacji zwycięskiego projektu, z poszanowaniem oryginalnej formy, w celu jego skutecznego wykorzystania. 

8

Postanowienia końcowe

  1. Najciekawsze projekty mogą zostać opublikowane na stronie internetowej Organizatora, festiwalu oraz na Facebooku.
  2. Wybrany plakat zostanie wydrukowany i rozpowszechniony zgodnie z zaplanowaną kampanią reklamową.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo zmian postanowień niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny.
  4. We wszystkich sprawach spornych decyduje Dyrektor Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Starym Sączu.
  5. Niniejszy regulamin podlega ogłoszeniu na stronie internetowej Organizatora: http://ckis.stary.sacz.pl/konkurs_na_projekt_plakatu_40SFMD

POBIERZ ZAŁĄCZNIKI:

Regulamin konkursu na projekt plakatu 40 SFMD pdf

Regulamin konkursu na projekt plakatu 40 SFMD doc

teksty40SFMD

Pakiet zip + logosy